Escoltar-se a sí mateix

Lliçó
Materials

Aquest és l’últim apartat del bloc de lectura sense lletres: escoltar-se a sí mateix.

Un aspecte molt relacionat amb la consciència fonològica, però que no és ben bé el mateix.

Escoltar-se a sí mateix està relacionat més aviat amb el benestar i l’autoestima, que és potser l’aspecte més oblidat en l’aprenentatge de la lectura perquè acostumem a fer-ho al revés.

És a dir que acostumem a utilitzar la lectura per estar bé quan en realitat tot funciona en el sentit contrari: un nen aprèn a llegir perquè se sent a gust escoltant-se a sí mateix explicar una història.

 

Entenent això s’obre un nou camp d’exploració que li dona sentit a moltes preguntes que sovint ens fem quan volem entendre per què una determinada forma de fer funciona de vegades sí i d’altres no.

Aquest apartat té molta teca de la que parlar i des d’aquí simplement en llegiràs unes pinzellades perquè vegis fins a quin punt és primordial que l’alumne se senti a gust amb sí mateix per aprendre a llegir.

A banda de treballar la base emocional (si és possible), una de les activitats plantejades dins d’aquesta unitat és la d’ajudar a l’alumne a posar consciència al que diu amb l’activitat porta per títol “l’Autodictat” i que trobaràs disponible anant a l’apartat de Materials”.

6ena setmana, escoltar-se a sí mateix (1)