El gran error quan ensenyem a llegir
Som molt conscients de l’impacte que té en un/a nen/a néixer sord/a i tenim a l’abast molts recursos per ajudar a tirar endavant als alumnes que presenten problemes auditius, però en canvi quan pensem en l’estimulació sense discapacitats o dificultats afegides (aparentment) se’ns acostuma a oblidar el bé que pot arribar a fer estimular aquest sentit de l’oïda.
I aleshores ens dediquem a la vista, que absorbeix més fàcilment la nostra atenció.
Ensenyar a llegir única i exclusivament tenint en compte les lletres és el gran error que hem estat cometent sense adonar-nos-en.
Saber-se les lletres té sentit només si abans hem parat prou atenció a l’audició.
Fa anys que exploro el camp auditiu amb nens i nenes que no tenen problemes d’audició.
Entrenem l’escolta agafant altres sentits (que n’hi ha més de dos i se’ns oblida de seguida!!) i traslladant aquesta informació a l’escolta de les paraules.
Així és com aprenem a llegir a Pescaparaules, i ara t’ho vull explicar a tu perquè ho apliquis a les teves classes.
Estem muntant una acadèmia online per ajudar-te a trencar les normes de la lectura i viure les lletres de la millor manera.
I per fer-ho tenim Reconstrueix la Lectura, el curs que et permetrà fer el pas que necessites per resoldre tots els dubtes que t’apareixen quan practiques la lectura (amb o sense lletres).
Comencem ben aviat, no deixis que se t’escapi aquesta oportunitat!