El meu fill necessita fer logopèdia? (0-12 anys)

De vegades costa valorar si l’evolució que fan els fills és l’adequada per l’edat que tenen o no. Sovint es poden apreciar diferències entre nens de les mateixes edats, algunes de les quals són més significatives que d’altres, però costa apreciar en quin moment ens hem de plantejar dur el fill o la filla a un especialista en llenguatge: un logopeda.

 

Aquí teniu algunes pistes que us poden servir per ajudar-vos a decidir si seria convenient avaluar l’estat maduratiu del vostre fill o la vostra filla. Si us sentiu identificats en almenys tres de les frases que es presenten en cada franja d’edat, seria convenient acudir quant abans al logopeda perquè valori com és l’evolució que fa el nen o la nena.

 

Educació infantil (de 3 a 6 anys)

 

Ha començat a parlar tard (més enllà dels 18 mesos).

Evita parlar amb els altres o substitueix al màxim les paraules pel gest.

Diu malament moltes de les paraules.

Va començar a caminar tard (més enllà dels 18 mesos).

Té dificultat per seguir la lletra i les cançons que s’han treballat de forma rutinària.

Confon sovint paraules que són comunes.

No entén bromes o ironies.

Si s’enfada respon amb agressivitat. No considera la possibilitat de parlar-ho.

 

Educació primària (dels 6 als 12 anys)

 

En parlar, es menja parts de les paraules, que els altres sobreentenen.

Utilitza sovint mots genèrics per parlar, evitant especificar.

Té dificultat per repetir i recordar els enunciats llargs.

Fa errors per connectar les frases o per conjugar verbs.

Presenta dificultats excessives per llegir una paraula no coneguda.

No sap callar quan se li demana o quan seria el correcte.

La correcció directa de faltes d’ortografia les fa amb dificultat.

Presenta dificultats per inventar-se una història.

Li és difícil entendre els conceptes abstractes com ara el d’espai-temps.

L’explicació dels fets les fa punt per punt, sense unions.

 

Més enllà dels 12 anys també es poden trobar dificultats, ja que se sap que fins que no s’hagi assolit amb satisfacció una etapa no es podrà dur a terme correctament la següent. Malgrat tot, a mesura que van creixent més estratègies troben, i per això és possible que les seves dificultats passin desapercebudes, atribuint-los en canvi connotacions negatives, com ara que treuen males notes perquè són uns ganduls i no volen treballar.

T’ha agradat aquest article?

Si vols valorar-lo, fes clic sobre les estrelles que veus aquí sota.

[Total: 1    Average: 5/5]

I si el que vols és compartir-lo només cal que pitgis sobre la icona que prefereixis.

Vols preguntar-me pel teu cas en concret?

Demana’m hora trucant al 630 685 990 o enviant un correu.

Reservem 60 minuts per resoldre tots els dubtes que tinguis sense compromís (primera visita gratuïta).

Utilitzaré les dades que em facilitis amb la finalitat d'enviar-te informació sobre els meus serveis i productes. Has de marcar la casella per autoritzar-me'n, del contrari no podré enviar-te res. La responsable de tractar les teves dades seré jo mateixa, Cristina Avecilla. Només compartiré -sempre de forma segura- amb els proveïdors que utilitzo per enviar-te correus electrònics i amb GoogleAnalytics. Pots canviar d'opinió i accedir, modificar o suprimir des del correu info@pescaparaules.cat. Tens més informació a la meva política de privacitat i a les condicions legals.