La lectura, millor amb sentit. Consells bàsics. (3-10 anys)

Llegir és una de les activitats més recomanades a l’entorn escolar. Els seus beneficis són tan grans de cara al desenvolupament intel·lectual, que és bo estimular la inquietud lectora dels nens en qualsevol ocasió que se’ns presenti.

 

Per això aquí tens alguns consells per potenciar l’entrada a la lectura.

 

 

Abans de res, hem de pensar que qualsevol escrit ho és perquè algú vol que sigui llegit. Sempre hi ha algú darrere d’unes lletres, i si hi ha algú hi ha una història per ser explicada. Aquesta història la podem allargar tant com vulguem, jugar amb ella o simplement, amb els més petits, aprofitar que hi ha lletres per totes parts per ajudar-los a identificar-les quant abans.

 

Precisament les primeres lletres que reconeixen els nens són, el més segur, les del seu nom. Què tal si les aprofitem per que les busquin en altres paraules? Identificar parts del seu nom en altres llocs serà un incentiu per animar a esbrinar què signifiquen.

 

I pels que ja sàpiguen llegir, es pot aprofitar qualsevol petit escrit amb el que ens trobem per anar més enllà del que diu com a excusa per estimular la curiositat i la imaginació. Per exemple en el supermercat hi ha multitud d’ocasions: si davant d’una caixa de galetes trobem un missatge similar a “Et sentiràs bé!” podem preguntar-li “per què creus que diuen que em sentiré bé?” i a partir d’aquí començar a desfer aquest missatge sense més context per crear el vostre significat i donar-li un sentit: “potser en el supermercat ens angoixem una mica… i pensen que quan sortim d’aquí ens sentirem bé…” o “potser diuen que aquestes galetes estan tan bones que si ens les mengem ens sentirem millor…”.

 

Pel carrer també ens podem trobar altres situacions, per exemple en els cartells publicitaris o graffitis,  hi trobem multitud de missatges que poden aportar diferents reflexions. Posem-nos en el cas que ens topem amb la frase “Ara em veus, em recordaràs després.” escrita a la paret. Endinsar-nos en la reflexió d’aquesta frase implica anar més enllà del que està estrictament escrit.

 

Hem d’entrenar als lectors principiants a buscar el significat dels escrits i a donar-hi una interpretació pròpia amb sentit. Com més implicació lectora major riquesa de text, i quant més s’exercitin per interpretar els escrits més sentit li donaran a la lectura, vingui d’on vingui.

 

Es tracta de motivar-los a agafar un llibre perquè llegir-lo sigui un entreteniment molt apetitós i que els nens i les nenes es facin partícips del que està passant.

 

T’ha agradat aquest article?


Comparteix-lo amb els teus amics!

 

I si vols que ens veiem no has de fer més que enviar-me un correu o trucar-me al 630 685 990.

Utilitzaré les dades que em facilitis amb la finalitat d'enviar-te informació sobre els meus serveis i productes. Has de marcar la casella per autoritzar-me'n, del contrari no podré enviar-te res. La responsable de tractar les teves dades seré jo mateixa, Cristina Avecilla. Només compartiré -sempre de forma segura- amb els proveïdors que utilitzo per enviar-te correus electrònics i amb GoogleAnalytics. Pots canviar d'opinió i accedir, modificar o suprimir des del correu info@pescaparaules.cat. Tens més informació a la meva política de privacitat i a les condicions legals.

Deixa un comentari

Your email address will not be published.