T’havien dit que cada nen té el seu ritme, que cal esperar i tenir paciència, que segur que amb una mica més de temps atraparà als altres companys.
Després, veient que no ho treia, et diuen que necessita fer reforç perquè sembla que no acaba d’arrencar.
I li proporciones el reforç, però tot i així no millora.
Què està passant? On estem fallant?
Primer de tot, necessito que em creguis quan et dic que:
- No es tracta de vagueria, no és perquè li faci mandra que no aprèn.
- Cap professional sap amb certesa la resposta a les teves preguntes. I és que es tracta del que passa per dins del seu cap, i de moment no hi tenim accés directe. Ens ho hem d’imaginar tot.
- Aprendre a l’escola, per deficinició, és fàcil. I quan no és així és perquè hi ha una barrera (imaginaria) que impedeix l’accés correcte a la informació, dificulta la comprensió de tot plegat i només fa que embolicar-ho tot.
Cada nen és diferent perquè ja des del naixament cadascun d’ells viu experiències propies i úniques des del naixament.
Aquestes experiències modelen el despertar del desenvolupament intel·lectual en totes les etapes amb les que s’anirà trobant.
Nosaltres podem proporcionar-li un entorn molt favorable, però si durant els primers anys apareixen obstacles -per exemple una bronquitis que li tapona les orelles durant mesos o setmanes-, haurà de sortejar-los per tirar endavant.
Encara que els nens estiguin malalts ells segueixen aprenent a comunicar-se amb nosaltres, i si els primers aprenentatges els agafen amb una audició més precària, el més probable és que el seu desenvolupament inicial de la comunicació quedi afectat.
És per això que les experiències dels primers anys de la seva infància condicionen els seus gustos, les seves preferències i el seu comportament.
Així que si ens fixem amb deteniment com responen a determinades situacions podem intuir què està passant; podem saber què és allò que atura el desenvolupament intel·lectual del teu fill o la teva filla.

Tens disponible un test ràpid i senzill per esbrinar què pot estar passant.
Fent-lo veuràs què s’amaga darrere d’un comportament determinat.
Són les pistes que ens serveixen per començar a treballar des de les sessions de logopèdia.
Descarrega’t ara mateix el test “Cómo es tu hijo cuando habla”.
Et portarà 2 minuts fer-lo i entendràs per què li costa aprendre.
A més a més hi trobaràs consells pràctics per aplicar des de casa i així començar a millorar.
Per obtenir-lo fer click a l’enllaç que tens tot seguit:
Aprofita ara per descarregar-te’l i entendre què passa i com pots començar a posar remei a tot el que t’està passant des de ja mateix.
Espero que et sigui molt i molt útil.
I si vols que anem al gra i solucionar quant abans aquesta situació, pots contactar amb mi des d’aquí mateix.
Que vagi molt bé.
Fins una altra,
Cristina.